بخش کودک

به مناسبت هفته ملی کودک

همزمان با هفته ملی کودک برنامه‌های متنوع و شادی با محوریت کتاب و کودک در کتابخانه‌های عمومی جهرم اجرا شد.

به گزارش اداره کتابخانه‌های عمومی  شهرستان جهرم همزمان با فرارسیدن هفته ملی کودک 1401، برنامه های متنوع کودکانه با موضوعیت و هدف معرفی کتاب به کودکان و علاقه‌مند نمودن هرچه بیشتر آنان به خواندن در سطح شهرستان اجرا شد. این فعالیت‌ها محدود به بخش کودک کتابخانه‌ها نبوده و با حضور کتابداران در مدارس، مهدهای کودک و روستاهای فاقد کتابخانه، کودکان به خواندن کتاب دعوت شدند.

از جمله فعالیت‌های شاخص اجرا شده می‌توان به برنامه‌های «به سمت دانایی» ویژه کودکان روستاهای فاقد کتابخانه، «قصه‌های نوبتی» ویژه کودکان دانش آموز، «با هم بخوانیم» ویژه کودکان دانش آموز، «کودک هنرمند» ویژه کودکان عضو کتابخانه اشاره کرد.

برنامه «به سمت دانایی» و «قصه‌های نوبتی» با تلاش کتابخانه عمومی شهدای علویه در روستاهای فاقد کتابخانه‌ی چدرویه و چناران و مدارس دخترانه و پسرانه خدیجه کبری در بخش کردیان اجرا شد.برنامه «با هم بخوانیم» با تلاش کتابخانه دوزه سیمکان در مهدکودک شبنم شهر دوزه و برنامه «کودک هنرمند» با محوریت کتابخانه امام صادق(ع) در شهر قطب آباد اجرا شد. در این برنامه کودکان با اصول ساده شده‌ی ساخت کاردستی، کشیدن نقاشی و تهیه اوریگامی آشنا شدند.

هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۱ با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی از ۱۶ مهر (روز جهانی کودک) آغاز و تا جمعه ۲۲ مهر ادامه داشت.

جهرم دارای شش باب کتابخانه عمومی تحت پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده که همگی از بخش مجزای کودک با بیش از شانزده هزار نسخه کتاب کودک بهره می‌گیرد. عضویت مستمر نشریات تخصصی حوزه کودک و اجرای برنامه‌های متنوع ترویجی آموزشی درطول سال، از جمله خدمات جانبی بخش کودک کتابخانه‌های عمومی جهرم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *