روز جهانی کودک

کتابخانه های جهرم در هفته ملی کودک سال جاری از 15 تا 21 مهر با شعار بچه ها به سمت قله مجری برنامه های متنوع و شاد کودکانه بودند.

عضویت رایگان کودکان: به مناسبت هفته ملی کودک عضویت کودکان در همه کتابخانه های عمومی جهرم رایگان بود.

جشن روز کودک با حضور کودکان و دانش آموزان ابتدایی روستای علویه: با حضور اعضای کودک کتابخانه شهدای روستای علویه و دانش آموزان منتخب از مدارس ابتدایی روستا مراسم جشن روز جهانی کودک در کتابخانه برگزار شد. اجرای برنامه‌های شاد کودکانه(قصه گویی ،شعر خوانی،مسابقه ،بازی و سرگرمی) همراه با معرفی خدمات کتابخانه از جمله برنامه های اجرا شده بود. در این برنامه بیش از 50 نفر از کودکان حضور داشتند.

یاضی و هنر: کتابخانه دوزه سیمکان به مناسبت روز جهانی کودک میزبان 30 نفر کودکان و دانش آموزان مقطع ابتدایی دوزه بود. کارگاه آموزشی تلفیق ریاضی و هنر با مربیگری معلم دلسوز سرکار خانم نورمحمدی موجب شور و اشتیاق بیشتر کودکان در یادگیری ریاضی شد.

بزرگ بشم، چی میشم؟: با حضور دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید استادی و به مناسبت هفته کودک، برنامه مناسبتی بلندخوانی کتاب «بزرگ بشم چی میشم» در کتابخانه شهدای روستای علویه برگزار شد. در این برنامه 20 نفر از دانش آموزان بخشی از کتاب را بلندخوانی کردند.

قصه های شیرین مادر بزرگ: ویژه برنامه قصه گویی به مناسبت روز جهانی کودک در کتابخانه شهدای علویه اجرا شد. در این برنامه که با حضور 30 نفر از دانش آموزان مدرسه ابتدایی این روستا اجرا شد. قصه هایی از کتاب « قصه های شیرین مادر بزرگ» به شکل نمایشی اجرا شد.

تمرین خلاقیت با مسابقه جورچین: با حضور اعضای کودک کتابخانه امام صادق(ع) شهر قطب آباد و به مناسبت روز جهانی کودک مسابقه جورچین با اسباب بازی و پازل برگزار شد. در این برنامه 10 نفر از کودکان منتخب حضور داشتند.

بازدیدمهدهای کودک از کتابخانه: در آستانه‌ی هفته کودک و با همکاری نمایندگی آموزش و پرورش بخش کردیان، 50 نفر از کودکان مهدکودک های شهر قطب آباد از کتابخانه بازدید و با خدمات ویژه کودک این کتابخانه آشنا شدند. کودکان علاقه مند به شکل رایگان به عضویت کتابخانه ها در آمدند.

قصه گویی کودکان برای کودکان: به مناسبت روز جهانی کودک و به همت کتابخانه امام صادق(ع) شهر قطب آباد، ویژه برنامه قصه گویی با حضور 40 نفر از کودکان برگزار و خود کودکان راوی قصه های کتاب‌های «خرگوش و لاک پشت»، «داستانی از کتاب کلیله و دمنه» و «داستان های پند آموز حیوانات» بودند.

از مدرسه تا کتابخانه: دانش آموزان ابتدایی مدارس بخش سیمکان با همکاری نمایندگی آموزش و پرورش و کتابخانه دوزه از کتابخانه بازدید، با خدمات کتابخانه آشنا و عضو شدند. با همکاری مربیان دانش آموزان هر دانش آموز به عنوان تکلیف تحصیلی کتابی بایستی هفتگی از کتابخانه امانت گرفته، چکیده نویسی کرده و آنرا به کتابخانه تحویل دهند. از نفرات برتر تقدیر خواهد شد. تا کنون 200 نفر در این طرح مشارکت داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *